PRESSRELEASE Seek PRO

MÖLNDAL 2017-04-18

Aventure lanserar en ny generation av värmekameror. Bättre prestanda, men till en bråkdel av priset!

Seek PRO-Serien lanseras nu för den svenska marknaden. En ny generation av prisvärda, högpresterande värmekameror åt yrkesproffs. Med en 320 x 240 Högupplöst Termisk Sensor (76 800 pixlar) erbjuds en maximal bildskärpa och känslighet. Med ett 32-graders synfält blir det också enkelt att skanna av ett stort område på bara några sekunder. Sikta och fokusera från 15 cm till 550 meter för den skarpaste bilden. Emissiviteten är justerbar och kan kalibreras för reflekterande ytor när noggrannhet är avgörande. Mäter i ett temperaturspann från -40°C till 330°C vilket är bäst i klassen. Fungerar lika bra i dagsljus som i totalt mörker, och det bästa av allt, den kostar bara en bråkdel av motsvarande produkter på marknaden. Med värmebildsteknik tillåts vi att se värmestrålning, som annars är osynlig för mänskliga ögat. Med detta sjätte sinne kan polis och väktare övervaka i mörker, räddningstjänsten kan söka efter folk i rökfyllda lokaler och serviceteknikern på industrin kan snabbare finna fel och brister i mekaniska och elektriska installationer. Detta är bara några få exempel där tekniken har stor betydelse.

Seek PRO-serien erbjuds i två varianter

RevealPRO är den handhållna värmekameran med ett slitstarkt skal som tål att vistas i tuffa miljöer. Lätt att ha med överallt och med en användarvänlig programvara som hjälper den dig att arbeta smartare. Och när du behöver det, finns det på en knapptrycknings avstånd också en kraftfull LED-ficklampa.

CompactPRO är värmekameran som är avsedd för din mobiltelefon. Tillverkad för iPhone® och Android™. Utnyttjar Kraften och Displayen i telefonen. Gratis mobilapp finns att ladda ner på iTunes App Store och Google Play. Levereras med ett vattentätt fodral för att tåla väder och vind.

Båda produkterna har en oöverträffad hög upplösning av termisk avbildning och programfunktioner till sitt pris, så istället för att ha en dyr värmekamera inlåst på chefens kontor kan nu alla användare ha med sig sin egen.

Produkterna är konstruerade och tillverkade i Santa Barbara, Kalifornien.

Vilka är vi?

Seek Thermal är ett företag med mångårig erfarenhet inom militär och industriell IR teknik. Utvecklar och tillverkar värmekameror. Ifrån sin fabrik och kontor i Santa Barbara, CA, förser man den globala marknaden med högkvalitativa produkter till en prisnivå som tidigare inte varit möjlig.

aVenture Group AB har agenturen för Seek Thermals professionella produkter på den svenska marknaden. Ifrån sin verksamhet i Mölndal har man sedan 15 år försett industrin med hjälpmedel för att sköta det tillståndsbaserade underhållet. Förutom värmekameror tillhandahålls även bl.a. vibrationsmätare och läcksökare för gas/tryckluft.

Bifogat med detta dokument:

Högupplöst produktbild: RevealPRO, CompactPRO

För mer information, kontakta:

Carl-Henrik Greko, Aventure Group AB

Mobile: +46 (0)70 465 97 59